Skip to main content

VIVIX Dan Kencing Manis: Adakah Berbaloi Percayakan Makanan Tambahan?

Vivix merupakan antara produk yang popular dalam senarai produk Shaklee. Ini kerana kandungan Vivix yang terdiri daripada pelbagai jenis bahan yang diakui mampu menyembuh pelbagai jenis penyakit. Antara kandungan Vivix yang utama adalah Anggur Muscadine.

Apa Keistimewaan Anggur Muscadine?

  • Ia mempunyai sumber resveratrol yg tinggi dan satu2nya anggur yang ada 20 kromosom dan mepunyai 40x ganda antioksidan berbanding anggur biasa.
  • Turut mempunyai kumpulan polyphenol yang berfungsi sebagai antioksidan, antipenuaan, anti-kanser dan mampu memperbaiki sel secara semulajadi.
  • Mengandungi kandungan fiber yang sangat tinggi iaitu 1biji anggur muscadine bersamaan 5biji anggur tanpa biji. Kandungan fiber yg tinggi membuatkan kita rasa kenyang lebih lama dan sgt sesuai utk diet.
  • Juga mengandungi alegik asid yg boleh menghalang pembentukan sel2 kanser*American Institite for Cancer Reasearh
  • Mempunyai 2x ganda kandungan vitamin C berbanding anggur biasa
  • Terkenal sebagai tumbuhan yang bersifat tahan lasak kerana ketahanan pada serangan serangga tanpa memerlukan semburan racun perosak
Selain anggur muscadine, ada beberapa lagi bahan lain yang sangat istimewa seperti purple carrot, elderberry dan polygonum cuspidatum. Gabungan kesemua bahan ini buat vivix menjadi produk yang sangat popular kerana berupaya untuk bertindak dengan:
  1. Mempertahankan DNA (defense)
  2. Memperbaiki tenaga DNA (energy)
  3. Memulihkan DNA(repair)
  4. Meningkatkan DNA (performance)


 *****

Dalam entri kali ni, CikMie nak tekankan Bagaimana VIVIX Boleh Membantu Penyakit Kencing Manis agar menjalani hidup lebih positif dan produktif.

Atasi Derita Pesakit Kencing Manis Dengan Vivix Shaklee

1. Vivix membantu mengawal kepekatan Glukosa dalam darah 😃

Di sini polyphenol dari Vivix bertindak dengan memperlahan pencernaan karbo kepada glukosa, yang mana glukosa akan dilepaskan secara perlahan dan berperingkat, dan insulin mampu untuk menyerap glukosa menjadi tenaga juga dengan lebih sempurna. Maka tiada berlakunya pengumpulan gula/glukosa dalam satu masa.

2. Memperlahankan Sindrom Resistansi Insulin atau Metabolik Sindrom

Secara normal, selepas makan, insulin dilepaskan dari pankreas dan memberi signal kepada jaringan  pada tubuh untuk menyerap glukosa dan kadar glukosa akan menurun dalam darah. Tetapi bagi pesakit diabetes, sensitiviti terhadap insulin sgt rendah, kadar rembesan insulin tidak dapat merangkumi atau menyerap sepenuhnya glukosa yang terjadi didalam tubuh selepas pengambilan makanan, sekaligus menyebabkan kadar glukos meningkat dan terkumpul didalam darah. Ini dipanggil Sindrom Resistansi Insulin yang lazimnya mengakibatkan Diabetes Melitus type 2.

Disinilah Vivix menjalankan kewajipannya. Vivix yang mengandungi kandungan resveratrol yang tinggi akan bertindak sehingga keperingkat sel dan memperbaiki sel yang rosak serta memberikan tenaga kepada sel selanjutnya meningkatkan sensitiviti sel utk bekerja dengan lebih sempurna untuk menyerap glukosa dan meningkatkan sensetiviti pankreas utk merembeskan insulin dengan jumlah yang lebih banyak. Ini bagi memastikan glukosa lebih mudah diserap dan ditukar menjadi tenaga oleh sel.

Visual perbezaan proses penyerapan glukosa antara tubuh normal dengan tubuh pesakit diabetes

3. Mencegah pembentukan protin AGE

Protin AGE (Advance Glycation End-product) adalah gabungan protin dan gula yg terjadi disebabkan gula dan lemak atau protin berlebihan didalam darah. Protin AGE ini sangat tidak bagus kerana mampu berhimpun dan menyaluti sel normal sehingga menjadikan sel2 ini rosak sekaligus tidak dapat berfungsi dengan baik dan membunuh sel2 tubuh kita.

Protin AGE ini sering terjadi kepada pesakit diabetes melitus type 2 disebabkan kandungan gula yg tinggi berkumpul dalam salur darah mereka. Protien AGE ini akan menyebabkan komplikasi terhadap penyakit2 berkaitan seperti stroke, jantung, hypertensi dan kolestrol juga lebih cepat terjadi. Kerosakan kerosakan organ atau saraf juga akan berlaku dengan lebih cepat

*****

Sejauh mana Vivix boleh membantu pesakit kronik seperti kencing manis? Jom kita tengok apa kata mereka yang ada masalag kencing manis dan dah guna Vivix ni.

Testimoni VIVIX dan DIABETES





*****

UNTUK SEBARANG PERTANYAAN LANJUT BOLEH HUBUNGI:
PENGEDAR SAH SHAKLEE KUALA LUMPUR
HP: 0139811431 / 0139811431
FBPage: Galeri Ibu
IG: @tipsbycikmie

Popular posts from this blog

PETUA KECUTKAN BUASIR UNTUK PARA IBU

Buasir merupakan pengalaman ngeri untuk para ibu selepas bersalin. Saya berkongsi pengalaman ini kerana saya mengalaminya. Buasir bukanlah satu penyakit yang alaminya ada pada saya, namun saya mendapatnya selepas kehamilan pertama. Apa yang boleh saya gambarkan adalah perit dan pedih diiringi dengan ketidakselesaan.  APAKAH BUASIR? Buasir adalah salur darah vena yang membesar di bahagian bawah rektum dan dubur.

Wanita: PCOS Bukan Halangan Untuk Hamil dan Melahirkan Zuriat

CikMie nak kongsi pengalaman seorang pengguna Shaklee yang ada penyakit PCOS tetapi berjaya hamil. Ini adalah untuk memberi dorongan dan sokongan kepada ramai lagi wanita yang mengalami masalah ini agar tidak berputus asa dan sentiasa positif, rezeki Allah swt itu adalah sentiasa ada untuk hambaNya. Alhamdulillah... #pcossurvivor Berjaya Hamil Selepas Usaha Dengan Set Kesuburan Shaklee Jadi, untuk sahabat cikMie yang ada masalah PCOS, boleh cuba usahakan dengan set kesuburan Shaklee macam kakYong ni. 

Impian Seorang Wanita Bergelar Ibu Yang Perlu Diketahui Oleh Si Suami

Entri ini cikMie tujukan Khas untuk golongan bapa atau bakal jadi bapa. Sebagai seorang wanita dan juga isteri, tempoh paling penting salam hidup adalah saat melahirkan zuriat. Sememangnya akan ada pelbagai perasaan, yang mana menjerat emosi menjadi bercampur -baur.