Skip to main content

PENTINGNYA KALSIUM


Jom hari ini kita kenali ostematrix, satu produk yang sinonim dengan semua pengguna Shaklee.

Seringkali OSTEMATRIX dikaitkan dengan pengambilan suplemen penting bagi ibu hamil atau menyusu, APAKAH sebabnya?

Ada juga yang berpendapat, pengambilan minuman berunsurkan susuan sudah mencukupi! Namun hakikat sebenarnya, tanggapan itu SILAP dan SALAH

Ibu hamil TERUTAMAnya selalu diingatkan mengambil nutrisi kalsium pada kadar mencukupi, ini kerana ibu hamil perlu berkongsi kalsium dengan bayi dalam kandungan mereka.

Di samping, ianya bagi mengelakkan simptom2 rasa kejang kaki, lenguh urat, gusi berdarah, sengal
badan, sembelit, masalah penat dan kemurungan yang berpunca daripada kekurangan kalsium dalam tubuh.

Ini berMAKNA😋
Pengambilan kalsium dalam diet harian adalah amat penting bagi pembekalan nutrien kalsium dalam darah bayi anda.

Selain itu, kalsium juga AMAT PENTING dari elakkan masalah kerapuhan tulang💪💪💪Sudah kebiasaan kita dengar istilah "Tulang yang kuat untuk tubuh yang kuat". Bina dan pastikan tulang anda kuat dengan nutrien pembina tulang untuk memastikan ia kekal sihat sepanjang masa.

Tulang merupakan sistem sokongan tubuh anda, kerana itulah amat penting untuk anda memastikan ia kekal kuat dan sihat.

Satu FAKTA yang perlu kita tahu, tubuh kita membina tulang baharu dengan pantas, tetapi apabila umur meningkat, kehilangan tulang adalah lebih banyak berbanding tulang yang dibina. Hakikat inilah menjadikannya penting untuk anda membekalkan tulang anda dengan nutrien pembina-tulang yang berkualiti.



Anda Memerlukan Lebih Daripada Kalsium untuk Tulang Yang Kuat
  • Kalsium  adalah bahan asas untuk membina tulang
  • Magnesium diperlukan bagi membantu menghantar kalsium kepada tulang
  • Boron pula berfungsi untuk membantu metabolisme tulang
  • Vitamin D penting untuk Merangsang penyerapan kalsium pada tahap maksimum
  • Kuprum, Zink and Mangan diperluka  bagi mengaktifkan enzim yang membantu meningkatkan kepadatan tulang


Ini 👆menjadikan satu Keistimewaan Ostematrix Shaklee kerana ianya diformulasi khas dengan campuran 7 nutrien penting termasuk kalsium, vitamin D, magnesium, zink, kuprum, mangan, dan boron untuk membantu membina ketumpatan tulang. Kaplet bersaiz kecil, mudah ditelan. Ianya lengkap untuk menjadi teman kepada tulang kita😍

Ini adalah FAKTA
'Dianggarkan satu daripada tiga wanita dan satu daripada 12 lelaki berumur melebihi 50 tahun kini menderita akibat osteoporosis di seluruh dunia. Kos bagi rawatan osteoporosis seluruh dunia untuk semua peringkat umur pula dijangka meningkat kepada AS$131.5 bilion (RM432.4 bilion) menjelang 2050. Selain itu, insiden keretakan pinggul di seluruh dunia dijangka meningkat sebanyak 240 peratus bagi wanita dan 310 peratus bagi lelaki menjelang 2050. -info http://e-kesihatan.blogspot.com'

Bahkan, pengambilan kaplet OsteMatrix® menunjukkan peningkatan dalam paras kalsium darah yang signifikan, diukur dalam tempoh 12-jam. Hal ini kerana, kalsium perlu diserap terlebih dahulu supaya badan boleh menggunakannya untuk membina dan mengekalkan tulang yang kuat.

Jadi, adalah menjadi satu perkara penting mengambil Ostematrix Shaklee

Berminat untuk dapatkan produk ni
Boleh berhubung terus dengan saya
Click 📲0139811431
Ummi Kalthum Mohamad
Your Trusted Shaklee Consultant

Popular posts from this blog

PETUA KECUTKAN BUASIR UNTUK PARA IBU

Buasir merupakan pengalaman ngeri untuk para ibu selepas bersalin. Saya berkongsi pengalaman ini kerana saya mengalaminya. Buasir bukanlah satu penyakit yang alaminya ada pada saya, namun saya mendapatnya selepas kehamilan pertama. Apa yang boleh saya gambarkan adalah perit dan pedih diiringi dengan ketidakselesaan.  APAKAH BUASIR? Buasir adalah salur darah vena yang membesar di bahagian bawah rektum dan dubur.

Wanita: PCOS Bukan Halangan Untuk Hamil dan Melahirkan Zuriat

CikMie nak kongsi pengalaman seorang pengguna Shaklee yang ada penyakit PCOS tetapi berjaya hamil. Ini adalah untuk memberi dorongan dan sokongan kepada ramai lagi wanita yang mengalami masalah ini agar tidak berputus asa dan sentiasa positif, rezeki Allah swt itu adalah sentiasa ada untuk hambaNya. Alhamdulillah... #pcossurvivor Berjaya Hamil Selepas Usaha Dengan Set Kesuburan Shaklee Jadi, untuk sahabat cikMie yang ada masalah PCOS, boleh cuba usahakan dengan set kesuburan Shaklee macam kakYong ni. 

Impian Seorang Wanita Bergelar Ibu Yang Perlu Diketahui Oleh Si Suami

Entri ini cikMie tujukan Khas untuk golongan bapa atau bakal jadi bapa. Sebagai seorang wanita dan juga isteri, tempoh paling penting salam hidup adalah saat melahirkan zuriat. Sememangnya akan ada pelbagai perasaan, yang mana menjerat emosi menjadi bercampur -baur.