Skip to main content

10 kebaikan Ostematrix Shaklee

OSTEMATRIX merupakan antara produk yang paling laris dalam jualan Shaklee. Ini kerana, banyak kebaikan yang diperolehi oleh pelanggan setelah mengambilnya dalam tempoh masa yang konsisten. 

Apakah Ostematrix? Jom kita kenali dengan lebih terperinci apakah produk ini.


Ostematrix adalah sejenis pil kalsium, yang bukan sekadar membekalkan kandungan Kalsium sahaja bahkan dilengkapi dengan Magnesium, VitaminD, Boron dan beberapa mineral lain yang membantu dalam penyerapan kalsium dalam badan. Set nutrisi yang lengkap ini menjadikan ostematrix sebagai pil kalsium yang paling laris dan berkesan dalam membekal serta membaikpulih sebarang kekurangan nutrisi yang berkaitan dengan kalsium seperti masalah gusi dan tulang. 


Kelebihan Ostematrix Berbanding Pil Kalsium Lain


💐 Bukan sekadar kalsium, tapi mengandungi magnesium, vitamin D, boron, mangan, tembaga dan zink. Kesemua nutrien ini perlu diambil bersama untuk menjamin penyerapan yang optimum.

💐 1 kaplet bersamaan dgn 1 gelas susu tinggi kalsium dan 80 biji badam

💐 Menguatkan tulang  dengan menghalang osteoporosis , kuku rapuh, eczema, kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat

💐 Memelihara denyutan jantung, menggalakkan tidur yang selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar dan berupaya untuk meringankan ketegangan

💐 Memperbaiki masalah haid dan senggugut

💐 Memperbaiki hiperaktif perut dan sakit gastrik

💐 Penyelesaian mudah kepada masalah kegemukan air

💐 Pil yang selamat kepada golongan ibu mengandung yang mengalami masalah sembelit


Pada tahun 2004, para pengkaji di Copenhagen telah menjalankan kajian keatas 30orang wanita yang berumur 58-88 tahun yang mengalami keretakan tulang. 15orang daripada mereka diberikan suplemen Kalsium dan VitaminD untuk tempoh 12minggu, manakala 15orang lagi diberikan ubat lain. 

Keputusan kajian mempamerkan wanita yang mengambil kalsium dan VitaminD mempunyai ketumpatan tulang yang lebih tinggi berbanding wanita yang lain. Kajian Copenhagen ini menunjukkan bahawa pengambilan kalsium dan VitaminD membantu penyembuhan tulang dengan lebih baik.

Ini membuktikan kehadiran VitaminD dalam pil kalsium adalah penting kerana VitaminD akan bertukar kepada calcitriol, iaitu sejenis hormon yang bertindak untuk menyerap lebih banyak kalsium. Ostematrix merupakan antara pil kalsium yang dilengkapi dengan vitaminD. 




Siapakah boleh/perlu mengambil Ostematrix Shaklee
  • ibu hamil
  • ibu menyusu
  • ibu berpantang
  • kerap sembelit
  • lenguh sendi 
  • gusi berdarah
  • nak tulang sihat
  • tak suka minum susu


**************************************************************************************************************


UNTUK TEMPAHAN ATAU SEBARANG PERTANYAAN LANJUT BOLEH HUBUNGI:
PENGEDAR SAH SHAKLEE KUALA LUMPUR
HP: 0139811431 / 0139811431
FB: Ummi Kalthum Mohamad
*Khidmat penghantaran ke rumah disediakan untuk kawasan sekitar Kuala Lumpur.

Popular posts from this blog

PETUA KECUTKAN BUASIR UNTUK PARA IBU

Buasir merupakan pengalaman ngeri untuk para ibu selepas bersalin. Saya berkongsi pengalaman ini kerana saya mengalaminya. Buasir bukanlah satu penyakit yang alaminya ada pada saya, namun saya mendapatnya selepas kehamilan pertama. Apa yang boleh saya gambarkan adalah perit dan pedih diiringi dengan ketidakselesaan.  APAKAH BUASIR? Buasir adalah salur darah vena yang membesar di bahagian bawah rektum dan dubur.

Wanita: PCOS Bukan Halangan Untuk Hamil dan Melahirkan Zuriat

CikMie nak kongsi pengalaman seorang pengguna Shaklee yang ada penyakit PCOS tetapi berjaya hamil. Ini adalah untuk memberi dorongan dan sokongan kepada ramai lagi wanita yang mengalami masalah ini agar tidak berputus asa dan sentiasa positif, rezeki Allah swt itu adalah sentiasa ada untuk hambaNya. Alhamdulillah... #pcossurvivor Berjaya Hamil Selepas Usaha Dengan Set Kesuburan Shaklee Jadi, untuk sahabat cikMie yang ada masalah PCOS, boleh cuba usahakan dengan set kesuburan Shaklee macam kakYong ni. 

Impian Seorang Wanita Bergelar Ibu Yang Perlu Diketahui Oleh Si Suami

Entri ini cikMie tujukan Khas untuk golongan bapa atau bakal jadi bapa. Sebagai seorang wanita dan juga isteri, tempoh paling penting salam hidup adalah saat melahirkan zuriat. Sememangnya akan ada pelbagai perasaan, yang mana menjerat emosi menjadi bercampur -baur.