Skip to main content

12 KUNCI AWET MUDA UNTUK KEKAL KELIHATAN CANTIK

Keyword cikMie hari ni adalah MUDA. 'MUDA' adalah perkataan sangat sinonim dengan wanita. Boleh dikatakan 9/10 daripada wanita mempunyai impian untuk kekal dengan wajah yang muda walaupun telah mencecah ke status nenek dalam keluarga. 

Persoalan keistimewaan menjadi muda tidak akan berakhir dengan jawapan yang saintifik, namun MUDA adalah penting kerana ia bagaikan jambatan untuk kita sebagai wanita sentiasa yakin dan bahagia. 

AWET MUDA
Secara rohaniahnya, menjadi muda bukan diukur pada angka dan wajah. Ia juga hadir dalam diri sebagai emosi. inilah yang kita selalu guna istilah 'Berjiwa Muda'.

Mendidik minda ke arah berfikiran lebih terbuka mampu menampilkan wajah yang lebih Muda kerana kekurangan kerutan halus sememangnya menyerikan wajah, inilah dikatakan awet muda! 
Antara Tips yang banyak dikongsi untuk mendidik jiwa jadi muda adalah:
(Panjang senarai cikMie bagi ni haaa..baca jangan tak baca pulak..kata nak Awet Muda)


1. Tidak Membenci
Hilangkan perasaan Benci dalam diri. Jangan sekali-kali membenci seseorang walaupun dia berbuat kesalahan kepada kita. CikMie sarankan kita mendoakan dia untuk berubah dan menjadi baik.

2. Tidak Berkeluh Kesah
Keluh kesah  ni melambangkan kebimbangan yang berpanjangan. Elakkan berkeluh kesah, sebab apa yang kita alami adalah sebuah proses untuk kita menjadi lebih dewasa dalam banyak hal. Cara untuk tangani kebimbangan adalah dengan perbanyakkan tadah tangan dan doa kepada Tuhan agar dirahmatkan ketenangan. 

3. Hidup Yang Sederhana
Bersederhana dalam kehidupan adalah tuntutan agama. Tak senang tau nak didik diri bersederhana ni, lebih-lebih lagi kalau harta melimpah ruah. Langkah yang sangat baik sekiranya kita nak memilih hidup sederhana walaupun punya kedudukan tinggi dan harta melimpah.

4. Berprasangka Baik
CikMie selalu berpeganglah pada 'Ujian yang datang adalah setimpal dengan kemampuan kita'. Senantiasa berfikir positif meskipun kerap ditimpa musibah, kerana dari setiap ujian itu kita dapat merasakan bahawa Tuhan tidak pernah memberi ujian melebihi kemampuan kita.

5. Selalu Senyum
Senyum adalah sedekah. Senyum memberi kita impak yang lebih positif dalam kehidupan terutamanya apabila ditimpa masalah. Senyum juga memberi urutan pada wajah agar otot wajah lebih sihat dan segar.

SENYUM
6. Selalu Memberi
Meletakkan sikap suka memberi walaupun dalam keadaan kita sekadar mempunyai cukup-cukup makan adalah sangat dituntut.  Sebab kita kena sedar setiap pemberian ke atas kita mungkin menjadi punca kepada rezeki yang lain. 

7. Murahkan Berdoa Untuk Orang Lain
Jangan lelah dan jemu dalam mendoakan sahabat-sahabat kita untuk kebaikan mereka tanpa  sepengetahuan mereka. CikMie doakan semua yang baca blog cikMie ni sentiasa murah rezeki.

8. Tidak Dengki dan Iri Hati
Jangan iri dan dengki dengan kejayaan orang lain. Bahkan, teruslah berdoa agar mereka sentiasa dibawah rahmat Ilahi dan bertambah kejayaannya. Nak lagi bagus, jadikan sahabat yang berjaya tu idola kita. 

9. Ringankan Sikap Memaafkan 
Jangan merasa malas dan susah dalam memaafkan kesalahan orang lain, kerana kemaafan itu akan hadirkan ketenangan kepada kita. Paling mudah nak praktis, sebelum tidur flashback apa berlaku hari tersebut, dan maafkan terus sesiapa yang ada buat kita terasa hati atau kecewa. Yang ni, cikMie sendiri pun praktis.

10. Hindari Permusuhan
Say no to ENEMY! Jangan kita mudah nak anggap orang yang berbeza pendapat dengan kita sebagai lawan, sebab dunia ni sangatlah kecil. Campak sana lontar sini, duduk juga satu kawasan. So, tak payah susah-susah cipta senarai musuh dalam kehidupan.

11. Banyakkan Membaca Al-Quran
Sebaik-baiknya pembacaan adalah Al-Qur'an. Percayalah! Ada banyak manfaat bila kita praktis baca  Al-Qur'an sebagai rutin kita. Pembacaan Al-Quran boleh merangsang ketenangan pada jiwa dan impak positif dalam membuat sebarang keputusan. Put it First in the MUST TO DO LIST!

AL-QURAN
12. Banyakkan Selawat
Senang, tak perlu nak pasang muzik nak pasang video. Selawat merupakan terapi yang mampu membawa kita ke gelombang yang lebih baik. Rasa unsecure jea, lafazkan selawat terus. cikMie kalau anak tantrum pun CikMie selawat. Dengan harapan, anak tenang cikMie pun tak menyinga.


**************************************

12! Cukup banyak tak tips nak bagi jiwa sentiasa Awet Muda Remaja?

Selain EMOSI yang terjaga, Awet Muda juga secara langsungnya dipaparkan dengan fizikal yang cantik dan sihat. Sekali orang pandang kita, dia nak pandang lagi sekali, itu konfem wajah kita awet muda. Bagaimana kita nak  Pastikan Wajah Sentiasa Awet Muda?

Almaklum la zaman sekarang, boleh dikatakan setiap tempat terdedah kepada pencemaran. Banyak sangat unsur2 yang membolehkan sel2 muka ni jadi cepat mereput. ni cikMie nak share benda baik yang boleh cegah wajah kita dari:

  • Liang Pori Terbuka
  • Kusam
  • Berjerawat
  • Jeragat
  • Berminyak 
  • Terlalu kering
  • Dan dari segala jenis masalah wajah

Di Shaklee, kami ada solusi Untuk Wajah Cantik Berseri Awet Muda ni. Tak susah sebenarnya, cuma memerlukan sedikit kerajinan dan konsistensi. Namanya YOUTH Skincare. CIkMie tak nak ulas panjang pasal YOUTH hari ni, cuma untuk yang nak baca detail boleh click sini, YOUTH Shaklee.

Youth Shaklee

Hari ni, cikMie nak share testimoni wajah Awet Muda pengguna YOUTH. Berdasarkan dari Testimoni Pengguna YOUTH :
  • Hampir 100% Pengguna Youth Shaklee Skincare mendapat kesan positif
  • Untuk Masalah Jerawat Di Wajah Remaja, Jerawat Pasir, Jerawat Batu, perubahan dilihat seawal 7 hari penggunaan
  • Untuk Masalah Kedutan di dahi (wrinkles) perubahan iaitu garis halus kedut hilang dalam masa 30 hari.
  • Untuk masalah Jerawat di wajah matang (maksudnya yang dah tua pun berjerawat) dan kulit berminyak, perubahan ketara dilihat selepas 30 hari Penggunaan Youth SHAKLEE
  • Untuk Masalah Kulit Jeragat Tompok / Hyperpigmentation / Kulit Berjeragat, kesan jeragat pudar kelihatan seawal 60 hari penggunaan.
  • Untuk masalah garisan halus di mata / kedutan di mata, kesan garisan / kedutan mulai hilang kelihatan seawal 30 hari.
Satu Set Youth Skincare Shaklee ini boleh digunakan sehingga 60 hari dan kesan perubahan ketara dari penggunaan YOUTH SHAKLEE SKINCARE ini boleh dilihat seawal 30 hari.


JERAGAT

AWET MUDA



JERAWAT BATU

WAJAH TAK RATA


****************************************************
UNTUK TEMPAHAN ATAU SEBARANG PERTANYAAN LANJUT BOLEH HUBUNGI:
PENGEDAR SAH SHAKLEE KUALA LUMPUR
HP: 0139811431 / 0139811431
FBPage: Galeri Ibu
IG: @Galeri.Ibu
*Khidmat penghantaran ke rumah disediakan untuk kawasan sekitar Kuala Lumpur.

Comments

Popular posts from this blog

PETUA KECUTKAN BUASIR UNTUK PARA IBU

Buasir merupakan pengalaman ngeri untuk para ibu selepas bersalin. Saya berkongsi pengalaman ini kerana saya mengalaminya. Buasir bukanlah satu penyakit yang alaminya ada pada saya, namun saya mendapatnya selepas kehamilan pertama. Apa yang boleh saya gambarkan adalah perit dan pedih diiringi dengan ketidakselesaan.  APAKAH BUASIR? Buasir adalah salur darah vena yang membesar di bahagian bawah rektum dan dubur.

Wanita: PCOS Bukan Halangan Untuk Hamil dan Melahirkan Zuriat

CikMie nak kongsi pengalaman seorang pengguna Shaklee yang ada penyakit PCOS tetapi berjaya hamil. Ini adalah untuk memberi dorongan dan sokongan kepada ramai lagi wanita yang mengalami masalah ini agar tidak berputus asa dan sentiasa positif, rezeki Allah swt itu adalah sentiasa ada untuk hambaNya. Alhamdulillah... #pcossurvivor Berjaya Hamil Selepas Usaha Dengan Set Kesuburan Shaklee Jadi, untuk sahabat cikMie yang ada masalah PCOS, boleh cuba usahakan dengan set kesuburan Shaklee macam kakYong ni. 

Impian Seorang Wanita Bergelar Ibu Yang Perlu Diketahui Oleh Si Suami

Entri ini cikMie tujukan Khas untuk golongan bapa atau bakal jadi bapa. Sebagai seorang wanita dan juga isteri, tempoh paling penting salam hidup adalah saat melahirkan zuriat. Sememangnya akan ada pelbagai perasaan, yang mana menjerat emosi menjadi bercampur -baur.